پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118351
سفارت آمريکا در ليبي تعطيل شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1817

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مهر،  سفارت آمريکا در طرابليس تعطيل شد. بر اين اساس تمام کارکنان اين سفارت به همراه اسکورت نظامي به تونس منتقل شده اند. علت اين اقدام افزايش خشونت ها و گسترش درگيري ها بين شبه نظاميان و ارتش عنوان شده است. بر اين اساس "دبورا جونز" سفير آمريکا در ليبي نيز در ميان افراد خارج شده است.



"ماري هارف" سخنگوي وزارت خارجه آمريکا طي مطلبي که در صفحه توييتر خود منتشر کرد نوشت 150 نفر از جمله 80 تفنگدار دريايي آمريکايي خاک ليبي را ترک کرده اند. امروز همچنين وزارت خارجه آمريکا با انتشار بيانيه اي از شهروندان خود خواست از سفر به ليبي خودداري کرده و در صورت حضور در ليبي هر چه سريعتر خاک اين کشور را ترک کنند.


طبق اين بيانيه وضعيت ليبي بي ثبات بوده و دولت اين کشور توانايي برقراري امنيت با استفاده از نيروهاي نظامي و انتظامي خود را ندارد. گفتني است آمريکا نگران تکرار حمله سال 2012 به مراکز ديپلماتيک خود در ليبي است. در اين حمله که به کنسولگري آمريکا در بنغازي صورت گرفت، چهار شهروند آمريکايي از جمله سفير اين کشور در ليبي کشته شدند.

گفتني است روز گذشته شاهدان عيني از اصابت دو موشک به نزديکي سفارت آمريکا در طرابلس خبر دادند. طي روزهاي اخير پايتخت ليبي و فرودگاه اين کشور شاهد درگيري هاي نظامي بود که طي آن دهها نفر کشته و مجروح شده اند. 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html